充實又美好的一天…520

2007052022:16

今天去敦煌上師訓,感覺還不賴,有些收穫…


原本今天是以前的同事大家要聚餐的,可是有辦GEPT Teaching


呵!所以大家改去師訓聚在一起…


算來也有段時間沒看到以前的同事


Emma   Deborah   Annie   Caroline   Wendy  Leon  and  Sophie


因為大家平常忙,又沒啥時間聚在一起


話匣子一打開就沒完沒了的…~_~


第一場的講師很年輕,有氣質講話很斯文又蠻厲害的,一天工作十五小時ㄝ… (同時有三份工作進行中)


哇!那他的人生除了工作還有什麼呢?我在心裡這樣問自己…


可能每個人追求的不同吧!?


不過,我想或許他覺得很有成就感吧!!


還遇到了以前的外師Leon…


He asked me that am I still teaching?


And,he said why I not teach in xxx anymore?


hmm... well


I answered him for the time was so limited there, and


it was too far for me.


But the truth only i know about it.


He said that my classes are very good.


(Coz my students spoke in whole sentences, and clearly statements in oral...



Nobody did like that. Only my students did that well.


I'm so happy to hear that. And I'm very pround of my students.


Ha~ Long time ago, Leon told me about that.


Today, he still said it to me.


( I'm so happy that he still remembered something of my students.)


Then, he asked me that would I go back there...


Ha... Maybe not


之後我們五個同事一起去吃晚餐…哈!五個女生在一起,總有聊不完的話題


從四點多聊到九點才散場…


有時候和朋友聚聚真的很好…


更讓我覺得危機就是轉機…


也更加了解一些黑暗面,也很高興我現在不在那裡…


不管如何,都感謝那些曾經磨練過我的人


因為有你們,我知道,沒有什麼事是我辦不到的


因為當時有你們…現在的問題都不再是問題


所有的一切我都可以處理的好


所以,「環境會造就一個人的成功」…共勉之 ~0~